Archiwum filmów
Filmy krótkometrażowe nominowane do Oscara 2023
Finał Festiwalu Filmów Odpowiedzialnych „17 Celów”
Frances Ha
Freeride Film Festival Cinema Edition 2024
Frida Kahlo. Ikoniczna artystka
Fucking Bornholm
Future Shorts Spring Season 2017
Future Shorts Autumn Season 2017
Future Shorts Spring Season 2016
Future Shorts Spring Season 2018
GAGARIN
GALERIA UFFIZI WE FLORENCJI: PODRÓŻ W GŁĄB RENESANSU
GANG WIEWIÓRA
GANG WIEWIÓRA2 2D dubbing
GAUCHO GAUCHO - pokaz przedpremeirowy
GAUGUIN: NIEBEZPIECZNE ŻYCIE
GDYBY ULICA BEALE UMIAŁA MÓWIĆ
GDZIE JEST ANNE FRANK
GDZIE JEST MIKOŁAJ?
GDZIE ŚPIEWAJĄ RAKI
GENIUSZ
GENTLEMAN Z REWOLWEREM
GEORGIE MA SIĘ DOBRZE
GHIBLI 2: SZKARŁATNY PILOT
GHOSTLAND - Podróż przez Syrię + spotkanie z reżyserem
GIEREK
GIMME DANGER
GISELLE
GISELLE - BALET TEATRU BOLSZOJ
GLORIA BELL
GNIAZDO
GNOMEO I JULIA. TAJEMNICA ZAGINIONYCH KRASNALI
GNOMY ROZRABIAJĄ
GODLAND
GOLD
GORDON I PADDY
GORĄCY TEMAT
GORĄCZKA
GOTOWI NA WSZYSTKO. EXTERMINATOR
GOYA. WIDZENIE CIAŁA I KRWI
GOYA. WIDZENIE CIAŁA I KRWI Z THE NATIONAL GALLERY W LONDYNIE
GRA O WSZYSTKO
GRA O WSZYSTKO - 8 PRZEDPREMIER NA 80-LECIE KINA RIALTO
GRA TAJEMNIC
GRACE KSIĘŻNA MONAKO
GRAN TORINO - Festiwal Transatlantyk
GRAND BUDAPEST HOTEL
GRANICA
GRECKIE WAKACJE
GREEN BOOK
GRINCH
GRU I MINIONKI: POD PRZYKRYWKĄ
GRU, DRU I MINIONKI
GULIWER
GUNDA
GWIAZDKA KLARY MUU
GWIAZDKA Z André Rieu - Powrót na życzenie widzów
GWIAZDY
Gabinet doktora Caligari
Gauguin z National Gallery, Londyn
Gdzie jest gwiazdka?
Generał Maczek i Mieczysław Paluch
Generał Nil
Ginger i Fred
Gloria
Goryl Śnieżek w Barcelonie
Granice bólu
Grawitacja 3D
Góry moimi oczami | Piotr Pustelnik – spotkanie z himalaistą
GŁOS BENTE + JOHAN
GŁOWA DO WYCIERANIA + PIES ANDALUZYJSKI
GŁOŚNIEJ OD BOMB
GŁUPCY
HAIR
HALDVAN PRAWIE WIKING
HALKA
HALLELUJAH: LEONARD COHEN, A JOURNEY, A SONG
HALLOWEEN SHORTS
HAMLET
HAPPY END

Oscary przyznawane przez Amerykańską Akademię Filmową to jedne z najbardziej prestiżowych nagród w świecie kina. Nominacje ogłaszane są w kilkunastu kategoriach, a wśród nich również dla najlepszych filmów krótkometrażowych. Krótkie metraże pokazywane są w zestawach po kilka filmów, dzięki czemu jedna wizyta w kinie to spektrum emocji i niesamowitych, inspirujących historii zaklętych w krótkiej, innowacyjnej formie!
Fundacja Ad Arte jest wyłącznym polskim dystrybutorem dwóch programów Oscar Nominated Shorts – filmów aktorskich i animowanych.
Program Krótkometrażowe Filmy Aktorskie Nominowane do Oscara 2023
Pięć fabularnych krótkich metraży z różnych zakątków świata. Spotkanie dwóch zjednoczonych po latach rozłąki braci na farmie w Irlandii Północnej, poszukiwania zaginionej siostry z tajemniczym krajobrazem Grenlandii w tle, przygody zbuntowanych dziewcząt w surowych murach włoskiej szkoły z internatem, zaskakujący zwrot akcji podczas podróży tramwajem w środku norweskiej nocy i wieczór na lotnisku w Luksemburgu, który zmieni na zawsze życie bohaterki z Iranu.
Irlandzkie pożegnanie (An Irish Goodbye) / reż. Tom Berkeley, Ross White / Irlandia / 2022 / 23’
Ivalu / reż. Anders Walter / Dania / 2022 / 16’
Uczniaki (The Pupils) / reż. Alice Rohrwacher / Włochy, USA / 2022 / 37’
Nocna jazda (Night Ride) / reż. Eirik Tveiten / Norwegia / 2020 / 15’
Czerwona walizka (The Red Suitcase) / reż. Cyrus Neshvad / Luksemburg / 2022 / 17’
Łączny czas programu filmów nominowanych do Oscara w kategorii Najlepszy Krótkometrażowy Film Aktorski (czas filmów + materiały dodatkowe będące integralną częścią kopii): 114 minut.
Program Krótkometrażowe Filmy Animowane Nominowane do Oscara 2023
Nietuzinkowy zestaw bohaterów i ich przygody - każda namalowana inną animowaną kreską. Podróż chłopca i jego zwierzęcych kompanów w poszukiwaniu przeznaczenia, niesamowita historia przetrwania pewnego brytyjskiego marynarza, codzienne wędrówki ojca i syna po stromych norweskich klifach, losy zbuntowanej 15-latki u progu dojrzewania w Ameryce lat 90. i spotkanie szarego pracownika ze wszechwiedzącym strusiem.
Chłopiec, kret, lis i koń (The Boy, the Mole, the Fox and the Horse) / reż. Peter Baynton, Charlie Mackesy / Wielka Brytania / 2022 / 35’
Latający żeglarz (The Flying Sailor) / reż. Amanda Forbis, Wendy Tilby / Kanada / 2022 / 7’
Handlarze lodu (Ice Merchants) / reż. João Gonzalez / Portugalia, Francja / 2022 / 14’
Rok siusiaków (My Year of Dicks) / reż. Sara Gunnarsdóttir / USA / 2022 / 25’
Struś powiedział mi, że świat nie istnieje i chyba mu wierzę (An Ostrich Told Me the World Is Fake and I Think I Believe It) / reż. Lachlan Pendragon / Australia / 2022 / 11’
Łączny czas programu filmów nominowanych do Oscara w kategorii Najlepszy Krótkometrażowy Film Animowany (czas filmów + materiały dodatkowe będące integralną częścią kopii): 96 minut.
Program Krótkometrażowe Filmy Aktorskie Nominowane do Oscara 2023 – opisy filmów
Irlandzkie pożegnanie (An Irish Goodbye) / reż. Tom Berkeley, Ross White / Irlandia / 2022 / 23’
Po wielu latach rozłąki drogi dwóch braci krzyżują się ponownie na rodzinnej farmie w Irlandii Północnej, gdzie przybywają na pogrzeb przedwcześnie zmarłej matki (w tej roli Michelle Fairley znana szerszej publiczności z roli Catelyn Stark w serialu Gra o Tron). Spotkanie przybiera nieoczekiwany obrót, gdy stają przed zadaniem zrealizowania listy rzeczy do załatwienia pozostawioną przez zmarłą rodzicielkę.
Ivalu / reż. Anders Walter / Dania / 2022 / 16
Ivalu zniknęła. Jej młodsza siostra nie mogąc liczyć na pomoc ojca, desperacko próbuje odnaleźć Ivalu na własną rękę, ale rozległa przyroda Grenlandii skrywa wiele tajemnic…
Uczniaki (The Pupils) / reż. Alice Rohrwacher / Włochy, USA / 2022 / 37’
Scenarzystka i reżyserka Alice Rohrwacher (laureatka Europejskiej Nagrody Filmowej za pełnometrażowy film Szczęśliwy Lazzaro) oraz nagrodzony Oscarem reżyser Alfonso Cuarón (tu w roli producenta) łączą siły by opowiedzieć historię niewinności, chciwości i fantazji. Ten krótkometrażowy film fabularny opowiada o pragnieniach, oddaniu, wolności i anarchii, która kiełkuje w umysłach dziewcząt - podopiecznych surowej katolickiej szkoły z internatem w okresie świąt Bożego Narodzenia.
Nocna jazda (Night Ride) / reż. Eirik Tveiten / Norwegia / 2020 / 15’
Chłodna grudniowa noc. Ebba jak co wieczór czeka na tramwaj, gdy nieoczekiwany splot zdarzeń zmienia bieg pozornie zwyczajnego powrotu do domu.
Czerwona walizka (The Red Suitcase) / reż. Cyrus Neshvad / Luksemburg / 2022 / 17’
Późny wieczór na lotnisku w Luksemburgu. 16-letnia Iranka celowo zwleka z przejściem przez bramki bezpieczeństwa, by w końcu podjąć decyzję, która może zmienić jej życie na zawsze.
Program Krótkometrażowe Filmy Animowane Nominowane do Oscara 2022 – opisy filmów
Chłopiec, kret, lis i koń (The Boy, the Mole, the Fox and the Horse) / reż. Peter Baynton, Charlie Mackesy / Wielka Brytania / 2022 / 35’
Opowieść o nietypowej więzi między czterema przyjaciółmi, którzy odkrywają znaczenie życzliwości, przyjaźni, odwagi i nadziei podczas wspólnej podróży w poszukiwaniu domu jednego z nich. Adaptacja znanej książki o tym samym tytule ożywa na ekranie dzięki tradycyjnej, ręcznie rysowanej animacji dla widzów w każdym wieku.
Latający marynarz (The Flying Sailor) / reż. Amanda Forbis, Wendy Tilby / Kanada / 2022 / 7’
W 1917 roku, w porcie Halifax w Wielkiej Brytanii, przypadkowa kolizja dwóch okrętów powoduje ogromną eksplozję. Film śledzi relację jednego z cudownie ocalałych z katastrofy marynarzy, który wyrzucony w powietrze przeleciał odległość dwóch kilometrów, zanim wylądował bez szwanku, ale za to zupełnie pozbawiony ubrań, na pobliskim wzgórzu.
Handlarze lodu (Ice Merchants) / reż. João Gonzalez / Portugalia, Francja / 2022 / 14’
Każdego dnia ojciec i syn skaczą ze spadochronem z przyprawiającego o zawrót głowy klifu, aby udać się do wioski leżącej u jego stóp, gdzie sprzedają własnoręcznie wytwarzany przez siebie lód.
Rok siusiaków (My Year of Dicks) / reż. Sara Gunnarsdóttir / USA / 2022 / 25’
Przedmieścia amerykańskiego Houston na początku lat 90. Obdarzona bujną wyobraźnią 15-latka jest zdeterminowana, by stracić dziewictwo, ale każdy napotkany chłopak okazuje się być jednym wielkim rozczarowaniem. Urocza, animowana, retro-romantyczna komedia to kobiece spojrzenie na seksualne przebudzenie i adaptacja autentycznych wspomnień reżyserki z okresu dojrzewania.
Struś powiedział mi, że świat nie istnieje i chyba mu wierzę (An Ostrich Told Me the World Is Fake and I Think I Believe It) / reż. Lachlan Pendragon / Australia / 2022 / 11’
Młody telemarketer spotyka gadającego strusia, który mówi mu, że świat wokół nich to tak naprawdę specjalnie zaprojektowana animacja… Bohater postanawia przekonać kolegów o swoim porażającym odkryciu.

Zofia Dzik Liderka Zrównoważonego Rozwoju 2022 w rankingu Forbes’a, uświetni uroczystość wręczenia nagród (regulaminowych Złotej, Srebrnej i Brązowej Tarczy) podczas finału Festiwalu Filmów „17 Celów”.
Festiwal Filmów Odpowiedzialnych 17 Celów to jedyny w Polsce festiwal poświęcony filmom dokumentalnym i promocyjnym wyprodukowanym przez przedsiębiorstwa, organizacje pozarządowe oraz samorządy z zakresu zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Nazwa Festiwalu bezpośrednio nawiązuje do Agendy ONZ i zawartych w niej 17 Globalnych Celów (Sustainable Development Goals – SDGs). Poznaniacy uznali festiwal upowszechniający 17 SDGs za najlepszą inicjatywę pozarządową (nagroda Inicjatora 2016). W 2019 roku Polska Izba Ekologii przyznała Fundacji Res Severa nagrodę „Ekolaurów” za działania edukacyjne.
Więcej informacji (www.17celow.pl).
Wstęp wolny. Konieczna Rejestracja na evenea: https://app.evenea.pl/event/gala8ffo/

Frances to kwintesencja radości życia i jednocześnie chodząca sprzeczność. Mieszka w Nowym Yorku, ale nie ma swojego mieszkania, jest tancerką, ale na co dzień nie tańczy, ze swoją najlepszą przyjaciółką Sophie właściwie nie rozmawia. Mierzy wysoko, nawet kiedy rzeczywistość brutalnie weryfikuje jej oczekiwania. Każdego dnia budzi się z nowym pomysłem na przyszłość i spontanicznie rzuca się w nieznane, zaraz po tym, jak kolejne z jej marzeń i snów okazują się niemożliwe do spełnienia.

Przygotowaliśmy dla Was starannie wyselekcjonowany repertuar, składający się z 5 filmów, które przeniosą Was w świat dzikich szczytów, stromych zjazdów i niesamowitych przygód. Zobaczycie najbardziej ekstremalne wyczyny narciarzy i snowboardzistów na dziewiczych trasach w Alpach, Andach i wielu innych niezwykłych miejscach. Odkryjecie historie ludzi, którzy na co dzień przekraczają granice swoich możliwości, zmagając się nie tylko z trudnymi warunkami, ale i z własnymi słabościami.
Dołączcie do nas w Kino Rialto i poczujcie emocje, które towarzyszą najlepszym freeriderom świata. To wydarzenie, którego nie możecie przegapić, jeśli kochacie góry, sport i niezapomniane przygody. Spotkajmy się na FREERIDE FILM FESTIVAL 2024!
Kino Rialto jest pierwszy raz uczestnikiem tego festiwalu i jedynym kinem w Polsce, gdzie możecie zobaczyć ten niesamowity program.
Filmy są w oryginalej wersji z angielskimi napisami.
Polecamy!
Program:
FARMING TURNS
SARIRI
THE RED FACE ZONE
SCURRARI
STASIS
Więcej o filmach:
https://freeride-filmfestival.com/en/films-2024/

reżyseria: Ali Ray
Wielka Brytania 2020
Dzieła inspirowane meksykańską i indiańską sztuką ludową, łączące realizm formy z elementami symbolizmu i surrealizmu, drastyczne wątki autobiograficzne – to Frida Kahlo. Kim była jedna z najsłynniejszych malarek świata, prywatnie słynąca z noszenia kolorowych turbanów? Na to pytanie postara się odpowiedzieć Ali Ray, podróżniczka, dziennikarka, feministka, znawczyni kulinarna i reżyserka. W swoim filmie udowadnia, że Frida Kahlo to prawdziwa ikona. Ali Ray zagląda z kamerą do słynnego domu Fridy – Niebieskiego Domu – w Meksyku. Poprzez tematykę, jaką Frida Kahlo podejmowała w swoich obrazach (aborcja, śmierć, samotność, choroba, fizjologia, gender, ukazywanie kobiecej nagości, poronień, przemocy, zdrady, lesbianizmu, niedoskonałości ludzkiego ciała oraz obrazoburczych opinii, erotyzmu, patriotyzmu czy fascynacji politycznych), Frida Kahlo nadała współczesnej sztuce feministycznej nowy kierunek. Jej dzieła nie pozwalają bowiem na seksualizację kobiety czy voyeuryzm, gdzie wizja świata oparta jest na przeświadczeniu, że to płeć żeńska, w pełni uprzedmiotowiona przez mężczyznę, staje się biernym obiektem, a nie aktywnym obserwatorem rzeczywistości, w której funkcjonuje i pełni konkretne role.

Reżyseria: Anna Kazejak
Polska 2022
Dwie pary – małżeństwo z długim stażem i nowy związek z Tindera, dzieci i majówkowy wjazd na sielankowy kemping. Co może pójść nie tak? Bohaterowie „F***ing Bornholm” w reżyserii Anny Kazejak przekonają się, że wszystko, a jeden incydent może uruchomić prawdziwą lawinę. W rolach głównych Agnieszka Grochowska, Maciej Stuhr, Jaśmina Polak i Grzegorz Damięcki.
„F***ing Bornholm” dotyka tematu tożsamości w czasach, gdzie znane nam do tej pory wzorce przestały mieć znaczenie. Kryzys w związku, problemy z komunikacją, zmęczenie oczekiwaniami innych. Brzmi znajomo, jak materiał na najlepsze memy i śmiech przez łzy? Bo tak właśnie jest.

Mimo że pogoda za oknem sprawia, że wolimy na spokojnie spędzać wieczory w domowym zaciszu, jesienna odsłona Future Shorts proponuje nam dużo aktywności - filmy w programie są intensywne, zarówno wizualnie, jak i tematycznie.
JESIEŃ FILMOWA to cykl rozproszonych wydarzeń filmowych ożywiających kulturalne życie Poznania w drugiej połowie roku. W programie między innymi: najlepsze kino krótkometrażowe ze świata, przedpremierowe pokazy filmów z pogranicza filmu i sztuk wizualnych z udziałem twórców, wydarzenia edukacyjne i branżowe.
FUTURE SHORTS - PROGRAM:
Zestaw filmów opowiada o sile wspólnoty i przyjaźni - emocjonującym powrocie młodego mężczyzny do ojczyzny oraz o grupie nastolatków, wspierającej się wzajemnie w trudach dorastania. Będzie także o dylematach moralnych - dziewczynce odrywającej sekret nieuczciwej nauczycielki chóru szkolnego, a także o policjancie walczącym o godne poszanowanie jego zawodu.
W programie znajduje się pięć krótkometrażowych produkcji - trzech fabularnych, jeden film eksperymentalny oraz teledysk muzyczny m. in. z Holandii, Węgier i Portugalii.
Les Miserables
reż. Ladi Ly, Francja 2017, fabuła, 17 min.
We współczesnym paryskim przedmieściu z powieści Victora Hugo, nowo przeniesiony policjant odkrywa obraźliwe praktyki pracy dwóch weteranów. Kiedy młody chłopak nagrywa ich działania, społeczność jest na skraju buntu.
Sing
reż. Kristóf Deák, Węgry 2016, fabuła, 25 min.
Zsofi ma problemy z odnalezieniem się w nowej szkole – śpiew w sławnym szkolnym chórze jest jej jedynym ukojeniem. Mimo to okazuje się, że opiekunka chóru nie jest tak inspirującym nauczycielem, za jakiego jest uznawana. Film uhonorowany Oscarem w kategorii najlepszy fabularny film krótkometrażowy w 2016r.
The Blaze - Territory
reż. The Blaze, Francja 2017, teledysk, 6 min.
Młody mężczyzna powraca do odległego miejsca, które kiedyś nazywał domem, Algierii. Wraz z charyzmatycznym bohaterem, poruszającym się między gwałtownością a wrażliwością, teledysk ten uosabia gniew The Blaze, którzy wyprodukowali nie tylko muzykę, ale również teledysk, napędzany autentyczną zręcznością.
Rocknrollers
reż. Daan Bol, Holandia 2016, fabuła, 24 min.
Poruszająca opowieść o dojrzewaniu, depresjii, uzdrawiającym wpływie muzyki oraz przyjaźni.
Batrachian’s Ballad
reż. Leonor Teles, Portugalia 2016, eksperyment, 11 min.
Podobnie jak Cyganie, ceramiczne żaby nie pozostają niezauważone dla bacznego obserwatora. “Batrachian’s Ballad” pojawia się w kontekście wieloznaczności. Film, który ingeruje w rzeczywistość portugalskiego życia codziennego, ukazując go jako formę bajki o ksenofobicznym zachowaniu.
Łączny czas pokazu: 85 min.
Zestaw w polskiej i angielskiej wersji językowej.


Reż. Luca Viotto
Włochy, 2015, 90 minut
„Galeria Uffizi we Florencji: podróż w głąb Renesansu” to o wiele więcej niż zwykły film dokumentalny o sztuce: to wielowymiarowa, multisensoryczna podróż do czasów włoskiego renesansu dzięki najpiękniejszym, reprezentatywnym dziełom sztuki tego okresu. Po raz pierwszy w kinach na całym świecie zwiedzić można na ekranie wielki zabytek, jakim jest Florencja. Dzięki technologii 3D film zapewnia bezprecedensowe wrażenia wizualne: dzieła sztuki mówią same za siebie z całą mocą swego niezwykłego piękna wzmocnionego przez 3D. Opowieść zaczyna się w miejscu, które symbolizuje przejście od średniowiecza do renesansu – w kaplicy Brancaccich kościoła Santa Maria del Carmine z freskami Masolina i Masaccia i dzieł młodych artystów (Donatello i Brunelleschi), którzy przyczynili się do tej wielkiej rewolucji, stymulowanej przez mecenat rodziny Medyceuszy, szczególnie Wawrzyńca Wspaniałego. Następnie wędrujemy przez najważniejsze budynki i pałace miasta: muzeum Bargello, Santa Maria del Fiore, Palazzo Vecchio i Piazza della Signoria, Galeria Uffizi i galerii Accademia, podziwiamy arcydzieła Leonarda i Botticellego, by dotrzeć do monumentalnego Dawida Michała Anioła. Subtelną narrację filmu powierzono postaci historycznej, Wawrzyńcowi Wspaniałemu granemu przez Simona Merrellsa, który oprowadza nas po „swojej” Florencji przy akompaniamencie starannie dobranej muzyki.



reż.
Argentyna, USA 2024
85 minut
Twórcy uwielbianych i nagradzanych na całym świecie „Truflarzy” powracają!
Michael Dweck i Gregory Kershaw — duet reżyserski znany z niezwykle zmysłowego, wizualnego dokumentu o poszukiwaczach białych trufli, tym razem zabierają nas do serca północno-zachodniej Argentyny. Ich najnowszy film, Gaucho Gaucho, to celebracja prostego życia w rytmie natury, opowieść o ludziach, którzy postanowili żyć według własnych zasad — bez pośpiechu, bez technologii, z dala od zgiełku współczesnego świata.
W czarno-białych, pełnych uroku obrazach poznajemy codzienność współczesnych gauchos: jeźdźców, pasterzy, opiekunów tradycji. Spotykamy m.in. Guada i Taty GONZĘ oraz Jony’ego Ávalosa, których historie poruszają, inspirują i uczą pokory wobec przyrody.



Reżyseria: Ari Folman
Francja, Holandia, Belgia, Luksemburg, Izrael 2021
Najnowszy film Ariego Folmana, twórcy nominowanego do Oscara antywojennego „Walca z Baszirem”, to równie gorący pacyfistyczny manifest i adresowany prosto do naszych serc apel o solidarność z prześladowanymi. Porywająca wizualnie animacja „Gdzie jest Anne Frank” została stworzona, by łączyć: wyobraźnię z faktami, tradycyjne techniki z nowymi technologiami, przeszłość z przyszłością, a przede wszystkim – pokolenia. Zrealizowany na podstawie wydanego także w Polsce komiksu Folmana i Davida Polonsky’ego film zachwyci dzieci, rodziców i każdego miłośnika mądrej animacji. To niezwykle aktualna opowieść o tym, że każdy zasługuje na szacunek, ma prawo do godnego życia i bezpiecznego domu. W polskiej wersji językowej bohaterom użyczają swoich głosów wybitni aktorzy: Maja Ostaszewska i Maciej Stuhr.
Punktem wyjścia dla animacji Ariego Folmana jest oczywiście „Dziennik Anne Frank”, jedno z najważniejszych świadectw Holokaustu. Anne, ukrywająca się w Amsterdamie trzynastoletnia żydowska dziewczynka, kierowała swoje notatki do niewidzialnej przyjaciółki, Kitty. W filmie Folmana Kitty opuszcza karty książki, by w Amsterdamie z niedalekiej przyszłości odnaleźć Anne. I odkrywa, że choć co drugi szpital, most czy szkoła nosi tu imię autorki wojennych pamiętników, to miasto wciąż pełne jest uprzedzeń i ludzi, którzy muszą się ukrywać. W swojej niezwykłej podróży przez miejskie zaułki i historię rodziny Franków Kitty spotyka Petera, chłopca pomagającego uchodźcom. Łączy ich wspólna misja – wskrzeszenia ducha Anne Frank i przebudzenia sumień.
Ari Folman, syn polskiej Żydówki, która przetrwała Holokaust, w swoim najnowszym filmie powraca do tematu pamięci i traumy. „Gdzie jest Anne Frank” to animacja „żarliwa, przejmująca, zachwycająca wizualnie” – jak określił ją krytyk „The Guardian” – oraz idealnie trafiająca w swój czas. Na jej ostateczny kształt i przesłanie wpłynął kryzys uchodźczy z 2015 roku, który rozwiał złudzenie, że wojna, ucieczka i wykluczenie to doświadczenia na zawsze zamknięte w muzeach i na kartach podręczników historii. To głęboko humanistyczny film wzywający do pomocy słabszym, tolerancji i solidarności z każdym człowiekiem w potrzebie.
Film przeznaczony dla dorosłych i dzieci powyżej 10 roku życia.

Max cieszy się z wizyty niezapowiedzianego gościa, mimo że przestał wierzyć w istnienie Mikołaja już dobrych parę lat temu. Ale kiedy rodzice się rozwodzą, nowy przyjaciel jest zawsze mile widziany. W Panu Łosiu bohater znajduje powiernika tajemnic, kumpla, z którym może oglądać filmy, kompana w starciu z rozbójnikami z sąsiedztwa, a także – co najważniejsze – kogoś, kto rozumie, co znaczy tęsknić za ojcem.

reż. Olivia Newman
USA 2022
Film „Gdzie śpiewają raki” jest oparty na bestsellerowej powieści Delli Owens. Historia opowiada o Kyi, która została porzucona przez rodzinę i samotnie dorastała na niebezpiecznych bagnach Karoliny Północnej.
Przez lata w miasteczku Barkley Cove krążyły plotki o dziewczynie z bagien, przez co Kya nigdy nie zbliżyła się do społeczności. W rzeczywistości Kya nie jest taką, za jaką uważają ją mieszkańcy. To bardzo wrażliwa i inteligentna dziewczyna, której brakuje bliskości drugiego człowieka.
Kiedy Kya powoli otwiera się na nowy i zaskakujący świat, dziewczyna zostaje podejrzana o morderstwo. W miarę rozwoju sprawy werdykt dotyczący tego, co faktycznie się wydarzyło, staje się coraz bardziej niejasny, grożąc ujawnieniem wielu tajemnic kryjących się na bagnach.



Reż. Charlotte Regan
Wielka Brytania, 2023, 84 minuty
Kipiąca energią, zabawna i wzruszająca opowieść o relacji ojca i córki, która otrzymała Nagrodę Główną w konkursie międzynarodowym w Sundance. Chociaż Georgie ma dopiero 12 lat, potrafi poradzić sobie w każdych warunkach. Po śmierci matki postanowiła udawać, że mieszka z wujkiem. Zarabia na życie, kradnąc rowery z najbliższym kumplem – Alim. Mieszkając na przedmieściach Londynu, nikomu nie może w pełni zaufać. Kiedy nagle pojawia się w jej życiu ojciec, Jason, Georgie nie wita go z otwartymi ramionami. Powoli zaczynają oswajać się ze swoją obecnością i zbliżać, co z humorem ogrywa aktorski duet Loli Campbell i Harrisa Dickinsona (gwiazdy „W trójkącie” Rubena Ostlunda). W efekcie otrzymujemy szaloną historię przyjaciół, którzy przy okazji stają się rodziną.

Reż. Hayao Miyazaki
Japonia, 1992, 94 minuty
Wznieś się w przestworza ze szkarłatnym pilotem – niezwykłym bohaterem podniebnej opowieści Hayao Miyazakiego, pełnej zawadiackiego humoru, przygód i dreszczyku emocji. Porco Rosso (z włoskiego „czerwona świnia”) to słynny pilot oraz wzięty łowca nagród – niegdyś służący we włoskich siłach powietrznych – który w wyniku klątwy został przemieniony w świnię. Swoimi bohaterskimi czynami i powietrznymi akrobacjami doprowadza do wściekłości bandę podniebnych piratów, terroryzujących niebo nad Adriatykiem. Ci postanawiają się go pozbyć, zatrudniając do tej misji porywczego, amerykańskiego asa lotnictwa Curtisa. Na ziemi obaj piloci rywalizują o uczucia pięknej Giny, ale to w powietrzu będą musieli stoczyć ostateczną bitwę. Czy przy pomocy nastoletniej Fio – początkującej projektantki samolotów – szkarłatnemu pilotowi uda się pokonać piratów? Łączący szaloną akcję z klasycznym romansem w stylu Hollywood, feministycznym i antywojennym przesłaniem, a przede wszystkim potężną dawką humoru i przepiękną animacją, „Szkarłatny pilot” jest podniebną przygodą, którą mogło stworzyć tylko Studio Ghibli. Osadzony we Włoszech lat 20., kiedy zdanie „wolę być świnią niż faszystą” miało głębsze znaczenie, „Szkarłatny pilot” pokazuje też, że prawdziwy bohater niekoniecznie musi mieć ludzką twarz.

Matt Dworzańczyk – reżyser filmu dokumentalnego „GHOSTLAND: Podróż przez Syrię”, przybliża nam niepublikowane przez media historie. Opowiada o współczesnej Syrii oczami jej najbardziej kreatywnych mieszkańców. Więcej o filmie przeczytacie na stronie: https://EtheriumSky.com/GHOSTLAND
Podczas specjalnego pokazu obejrzymy film, ale także porozmawiamy z reżyserem o dzisiejszej Syrii oraz jej mieszkańcach.
Dochód z ich sprzedaży pomoże w zakupie nowych deskorolek dla dzieci z przedstawionego w filmie skateparku w Qudsaya, a także umożliwi wsparcie podobnych inicjatyw w Syrii.

Reż. Isabelle Julien
Francja, 120 minut, balet
Wyjątkowy balet romantyczny w wykonaniu byłych solistów Teatru Bolszoj Olgi Smirnowej i Jacopa Tissiego, którzy uciekli z Rosji i dołączyli do Holenderskiego Baletu Narodowego. Młoda wiejska dziewczyna, Giselle, zakochuje się w Albercie, szlachcicu, który ukrywa przed nią swą prawdziwą tożsamość oraz fakt, że jest już zaręczony. Gdy Giselle odkrywa prawdę, popada w obłęd i umiera. Kobieta, wbrew swej woli, staje się jedną z willid, mściwych duchów, które skazują Alberta na taniec aż do śmierci z wyczerpania…. Giselle porusza wielkie i uniwersalne tematy romantyczne. Inscenizacja oddaje hołd jednemu z najstarszych i najwspanialszych dzieł baletu klasycznego.

Balet romantyczny w dwóch aktach (1841)
Libretto: Theophile Gautier i Jean-Henry Saint-Georges
na podstawie niemieckich legend i podań ludowych
Premiera niniejszej inscenizacji na scenie Teatru Bolszoj (Państwowego
Akademickiego Wielkiego Teatru Rosji): 2 maja 1987
Retransmisja HD przedstawienia nagranego na żywo w dniu:
11 października 2015
Obsada:
Swietłana Zacharowa jako Giselle
Siergiej Połunin jako Książę Albert
Denis Sawin jako Hans, myśliwy
Anna Antropowa jako Berta, matka Giselle
Wiera Borisenkowa jako Batylda, narzeczona księcia
Jekaterina Szypulina jako Mirta, królowa willid
Angelina Karpowa, Ana Turazaszwili Dwie Willidy
Daria Chochłowa, Igor Cwirko Pas de deux w I akcie
oraz soliści, koryfeje i zespół baletowy oraz orkiestra Teatru Bolszoj
Realizatorzy:
Paweł Kliniczew dyrygent
Jurij Grigorowicz wg Jeana Coralliego, Jules’a Perrota, Mariusa Petipy choreografia
Simon Wirsaładze scenografia i kostiumy
Prowadzenie podczas transmisji:
Katia Nowikowa
Realizacja telewizyjna transmisji:
Vincent Bataillon
Przedstawienie trwa około 2 godzin i 20 minut (w tym 1 przerwa).





reż. Hlynur Pálmason
Szwecja 2022
Prezentowany w canneńskiej sekcji Un Certain Regard najnowszy film Hlynura Pálmasona (Zimowi bracia, Biały, biały dzień) to wirtuozerski popis reżyserskiej metody. Spektakularne, dramatyczne, a przy tym zmienne i kapryśne pejzaże Islandii na bieżąco referują nam stan ducha bohaterów: wizualizują surowość zasad, portretują zlodowacenia duszy, zapowiadają spiętrzenie konfliktów. Przez zimne strumienie, nagie skały i szmaragdowe mchy zmierza ku nowej parafii luterański ksiądz Lucas (Elliott Crosset Hove). Młodemu Duńczykowi towarzyszy lokalny przewodnik i bajarz Ragnar (Ingvar Sigurðsson). Od początku ich relacja pełna jest napięć, bowiem kapłan ma misję i pasję kolonizatora, którym starzec uparcie się przeciwstawia. Umiejscowiony u schyłku XIX wieku scenariusz odwołuje się do zależności łączących Islandię i Danię, ale skomplikowane relacje władzy i poddaństwa, jakie kreśli reżyser, wykraczają poza ramy historycznych rozliczeń i religijnych hierarchii. Godland jest filmem o samotności, wyobcowaniu i goryczy. Ale także o artyście, który zamraża i utrwala życie na szklanych negatywach – zupełnie jak lodowiec.
Małgorzata Sadowska




Reż. Agnieszka Holland
Polska, 1980, 122 minuty
Ukazane w "Gorączce" skomplikowane relacje między ideologią, polityką i moralnością zyskały dodatkowe znaczenie niedługo po ukończeniu filmu. Słynny Polski Sierpień sprawił, że film Holland dawał się interpretować nie tylko w kategoriach uniwersalnych, lecz także w kontekście aktualnych przemian polityczno-społecznych. Kama, Kiełza, Leon czy Gryziak przestali być wyłącznie bohaterami ekranowej fikcji, lecz znaleźli swe odpowiedniki we współczesnym życiu.
Na zamówienie Organizacji Bojowej PPS skonstruowana zostaje bomba ze specjalnym zapalnikiem. Odbiera ją Kama, która wraz z Leonem, konspiratorem odbitym podczas transportu, organizuje zamach na generała - gubernatora. W zamachu tym Kama musiałaby zginąć. Ale generał - gubernator nie zjawia się w mieście, gdzie się go spodziewano. Kama nie wytrzymuje napięcia nerwowego, doznaje szoku i trafia do szpitala dla umysłowo chorych. Bomba zostaje zdeponowana wraz z pieniędzmi na wsi. Rok 1905. Sytuacja się zmienia. Przechowujący bombę Wojtek Kiełza przybywa z nią do Warszawy. Nie może się jednak teraz zorientować, kto chce walczyć, kto jest prowokatorem. Zostaje aresztowany i skazany na śmierć. Wychodzącemu na wolność anarchiście Gryziakowi zdradza, gdzie ukrył bombę. Gryziakowi udaje się ją wrzucić do sali pełnej oficerów ochrany, ale bomba nie wybucha. Anarchista zostaje zmasakrowany. Carscy saperzy dokonują w Wiśle eksplozji bomby.
"Film, wobec którego nie można pozostać obojętnym". Zrealizowana w przededniu solidarnościowej rewolucji "Gorączka" jest adaptacją powieści Andrzeja Struga pt. "Dzieje jednego pocisku". Strug napisał ją świeżo po klęsce rewolucji 1905 roku, w którą - jako aktywista PPS - był mocno zaangażowany. Jego powieść to zapis przygotowań do zamachu na carskiego generała, a tytułowy pocisk jest pretekstem fabularnym do ukazania losów różnych ludzi, związanych z Organizacją Bojową PPS. Wyprodukowana w tajnej pracowni chemicznej bomba miast unicestwić wroga przynosi śmierć lub nieszczęście jej kolejnym posiadaczom.Film Agnieszki Holland nie zrywa z duchem literackiego oryginału. Posługując się historycznym kostiumem i ukazując tragiczne dzieje rewolucjonistów, reżyserka z wielką mocą ukazuje problem konfliktu między racjami idei a racjami etyki. Prezentuje świetnie zindywidualizowaną galerię ludzi zaangażowanych w walkę polityczną, gdzie odwaga miesza się z oportunizmem, szlachetność z małostkowością, a entuzjazm z wyrachowaniem.










reż. Bonnie Rodini
RPA 2021
Rozgrzewająca serca komedia o poszukiwaniu szczęścia.
Kiedy Olive odkrywa, że jej chłopak ją zdradza, postanawia wrócić do Grecji do swojego rodzinnego domu, aby uleczyć złamane serce. Tam spotyka się z wrogością miejscowych, którzy sprzymierzają się, aby uprzykrzyć jej życie. Właśnie wtedy Olive spotyka Jeta, rezolutnego dziewięciolatka, który przychodzi jej na ratunek. Zostaje jej przewodnikiem, negocjatorem i przyjacielem, sprawiając, że Olive nadaje swojemu życiu nowy sens, a przy okazji, również dzięki nowo poznanemu facetowi, spędza najpiękniejsze greckie wakacje



Reż. Chris Renaud
USA, Francja, 2024, 87 minut
W pierwszym od siedmiu lat filmie o Gru, Dru i Minionki, ulubiony na świecie superzłoczyńca, który stał się agentem Ligi Przeciwko Złoczyńcom, powraca, by rozpocząć ekscytującą, odważną nową erę chaosu Minionków w Gru i Minionki: Pod przykrywką studia Illumination. Gru, Lucy, Margo, Edith i Agnes witają nowego członka rodziny, Gru Jr., który zamierza dręczyć swojego tatę. Gru stawia czoła nowemu nemezis w postaci Maxime'a Le Mala i jego dziewczyny Valentiny, a rodzina zmuszona jest uciekać.



Tytułowa świnia Gunda mieszka na farmie i właśnie została mamą gromadki prosiąt. Kamera Kossakowskiego obserwuje z bliska pierwsze tygodnie ich życia: niezgrabne wspinaczki po potężnym ciele matki, by sięgnąć do pełnego mleka sutka; przepychanki przy śniadaniu i radosne taplaniny w błocie. Kamera pracuje na wysokości zwierzęcych oczu, więc i my przyjmujemy perspektywę prosiaków i ich mamy, a z czasem także krów i kur, które Kossakowski również filmuje. Jednonogi kogut spoglądający tęsknie za ogrodzenie podwórza, prosiaczek-ciapa, który zawsze zostaje z tyłu, wąchająca liście młodej brzozy krowa – każda z pokazanych tu istot ma swój charakter i temperament; swoją fascynującą historię.
Przepięknie sfilmowana, czarno-biała „Gunda” tylko pozornie obywa się bez dialogów. Tak naprawdę przez cały czas słyszymy chrumkanie i piski, piania i świergoty, bzyczenie i posapywania. Cały świat ze sobą nieustannie rozmawia, a unikalne dzieło Kossakowskiego pozwala nam to usłyszeć. Jak podkreśla producent wykonawczy filmu, aktor Joaquin Phoenix, „Gunda” przekracza bariery oddzielające nas od innych gatunków. I dodaje, że ten film jest dla niego głębokim duchowym doświadczeniem, medytacją o egzystencji.


André Rieu i jego urocza Orkiestra Johanna Straussa przygotowali dla Was przepełnione świąteczno-noworoczną atmosferą magiczne show. Maestro „wybudował” własny Pałac Zimowy w swoim rodzinnym Maastricht. Wśród 200 lśniących weneckich kandelabrów i żyrandoli z sopli lodu, wśród łyżwiarzy i zasypanego śniegiem zimowego krajobrazu rozebrzmią tradycyjne kolędy, romantyczne walce i inne nieśmiertelne bożonarodzeniowo-noworoczne przeboje.
„Jingle Bells”, „O Holy Night”, „Oh Happy Day” czy „Mary’s Boy Child” to tylko niektóre hity, które usłyszymy w wykonaniu André, jego solistów i Orkiestry Johanna Straussa, ale także chóru gospel.
Sam André tak mówi o premierowym koncercie w kinach: „Boże Narodzenie i Nowy Rok to moja ulubiona pora roku. Nie ma nic lepszego niż spędzenie jej z przyjaciółmi, rodziną i fanami w moim rodzinnym mieście. Dlatego zapraszam moją kinową publiczność z całego świata w tę piękną podróż do świątecznej krainy czarów”.






W Hiszpanii trwa wojna domowa, w jednym z ośrodków grupka dzieci zostaje uwięziona przez naukowców. Żadne z nich nie odczuwa bólu, lekarze chcą "wyleczyć" ich stosując straszliwe tortury. Jeden z chłopców reaguje inaczej na leczenie, jednak terapie przerywa wojsko, które wdziera się na teren sanatorium. W czasach współczesnych, David Martel ulega wypadkowi i potrzebuję szybko szpik kostny. Jak się okazuje rodzice Davida nie są w stanie pomóc i nie chcą zdradzić mrocznej przeszłości dziecka.

Dr Ryan Stone jest znakomitym inżynierem medycznym, wraz z astronautą-weteranem Mattem Kowalskim odbywającym swoją pierwszą misję na statku kosmicznym.. Niestety, w czasie pozornie rutynowego spaceru w przestrzeni kosmicznej następuje katastrofa. Statek zostaje zniszczony, pozostawiając Stone i Kowalskiego zupełnie samych — przywiązanych jedynie do siebie, krążących w ciemności. Ogłuszająca cisza mówi, że utracili wszelki kontakt z Ziemią… i jakąkolwiek szansę na ratunek. Strach zamienia się w panikę, każdy oddech pomniejsza i tak niewielką ilość tlenu, jaka im pozostała. A jedyną drogą do domu może okazać się jeszcze większe pogrążenie się w przerażającej nieskończoności kosmosu.

Opowieść o człowieku, który poświęcił się górom, spełniał się w nich, i którego góry wiele nauczyły. To nie tylko historia wypraw w góry wysokie, ale także
historia partnerstw, przyjaźni, lojalności, koleżeństwa i poświęcenia. Bo góry są po to, by uczynić nas lepszymi.
Piotr Pustelnik – doktor inżynierii chemicznej, pracownik naukowy Wydziału Inżynierii Procesowej i Ochrony Środowiska Politechniki Łódzkiej; jako trzeci z polskich himalaistów (po Jerzym Kukuczce i Krzysztofie Wielickim) zdobył wszystkie 14 szczytów liczących powyżej 8000 m n.p.m.; twórca projektu „Trzy Korony”, czyli pomysłu na zdobycie Korony Ziemi, Koronki Ziemi (drugie co do wysokości szczyty kontynentów) oraz Korony Himalajów i Karakorum; wychowanek, wieloletni członek i kilkukrotny prezes Akademickiego Klubu Górskiego w Łodzi; w 2006 r. wraz z Piotrem Morawskim finalista Nagrody Środowisk Wspinaczkowych „Jedynka” za Tryptyk Himalajski – Cho Oyu (droga normalna), Annapurna I (wschodnia grań), Broad Peak (droga normalna) – projekt zrealizowany bez zdobycia głównej Annapurny z powodu konieczności udzielenia pomocy Tybetańczykowi; do 2007 redaktor naczelny miesięcznika górskiego „n.p.m.”; w 2007 nagrodzony doroczną nagrodą Explorera, przyznawaną na Explorers Festival w Łodzi światowym indywidualnościom w dziedzinie eksploracji; w marcu 2011 nagrodzony „Super Kolosem 2010” za zdobycie Korony Himalajów, jako trzeci Polak i dwudziesty himalaista na świecie; od maja 2016 prezes Polskiego Związku Alpinizmu.
*
Wejścia na wierzchołki ośmiotysięczników:
19 lipca 1990 – Gaszerbrum II (8035 m n.p.m.)
12 lipca 1992 – Nanga Parbat (8126 m n.p.m.)
24 września 1993 – Czo Oju (8201 m n.p.m.)
6 października 1993 – Sziszapangma (8013 m n.p.m.)
26 września 1994 – Dhaulagiri (8167 m n.p.m.)
12 maja 1995 – Mount Everest (8848 m n.p.m.) – wejście z tlenem
14 sierpnia 1996 – K2 (8611 m n.p.m.) – wejście z tlenem
15 lipca 1997 – Gaszerbrum I (8068 m n.p.m.)
15 maja 2000 – Lhotse (8516 m n.p.m.) – wejście z tlenem
15 maja 2001 – Kanczendzonga (8586 m n.p.m.) – wejście z tlenem
16 maja 2002 – Makalu (8463 m n.p.m.) – wejście z tlenem
17 maja 2003 – Manaslu (8156 m n.p.m.) – tlen używany w trakcie snu
8 lipca 2006 – Broad Peak (8047 m n.p.m.)
27 kwietnia 2010 – Annapurna I (8091 m n.p.m.) – wejście z tlenem
oraz
21 lipca 1997 – Gaszerbrum II (8035 m n.p.m.) – po raz drugi
22 lipca 2005 – Rocky Summit (8006 m n.p.m.) (przedwierzchołek Broad Peak)
*
Książki:
"Ja, pustelnik. Autobiografia", Piotr Pustelnik, Piotr Trybalski, Wydawnictwo Literackie, 2017 (ISBN 978-83-08-06319-4)
"Pojechane podróże 2. 10 lat Trzech Żywiołów", 2013 – współautor

Luis Bunuel i Salvador Dali świadomie odrzucili wszystko co racjonalne i konwencjonalne. Zbudowali film z przeplatających się, przedziwnych obrazów: kobiece oko rozcięte brzytwą, dziurawa ręka, z której wychodzą mrówki. Krytycy przypisywali tym obrazom przeróżne znaczenia, głównie antymieszczańskie.




Kiedy umiera wielki przywódca wioski wikingów, znika jego magiczny topór – symbol władzy. Synowie zmarłego, oskarżając się o kradzież, dzielą osadę na dwa nienawidzące się nawzajem obozy. W takich okolicznościach zaczyna się historia Halvdana – młodego kowala, mieszkańca wioski wschodniej, którego złośliwi nie traktują jak prawdziwego wikinga, ponieważ kuleje. Pewnego dnia chłopiec poznaje nad rzeką księżniczkę z zachodu – Meię. Wbrew zasadom dzieci zaprzyjaźniają się ze sobą. Czy ich zakazana przyjaźń przetrwa, a wieloletni konflikt zostanie zażegnany? Zadania nie ułatwia ani twardy upór wschodniego i zachodniego przywódcy, ani wciąż nieodnaleziony topór – symbol władzy. Ciepła i zabawna opowieść o przyjaźni mimo różnic i o zwalczaniu uprzedzeń, zrealizowana na podstawie książki Martina Widmarka.

„Halka” z Theater an der Wien
W rolach głównych: Corinne Winters, Piotr Beczała, Natalia Kawałek, Tomasz Konieczny
Reżyseria: Mariusz Treliński
Dyrygent: Łukasz Borowicz
„Halka” Moniuszki to jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich oper. Jej ładunek emocjonalny przyrównuje się do „Madame Butterfly” Pucciniego. Choć powstała wcześniej, nie zdobyła światowego rozgłosu, co trudno wytłumaczyć, bo zawiera w sobie wszystko to, co opera o tragicznej miłości powinna zawierać. Spektakl „Halki” w Theater an der Wien powstał z inicjatywy Piotra Beczały, światowej klasy polskiego tenora i niestrudzonego popularyzatora twórczości Moniuszki. Wcielił się on tu w rolę Jontka, a jego interpretacja arii „Szumią jodły na gór szczycie” została przyjęta przez międzynarodową publiczność z nieskrywanym entuzjazmem. Wiedeńską inscenizację wyreżyserował Mariusz Treliński, dyrektor artystyczny Teatru Wielkiego-Opery Narodowej, a zza dyrygenckiego pulpitu poprowadził Łukasz Borowicz, znany ze znakomitych interpretacji muzyki polskiej. Halkę, uwiedzioną przez panicza Janusza góralkę, zaśpiewała w tym przedstawieniu Amerykanka Corinne Winters. Januszem był Tomasz Konieczny, a jego narzeczoną Zofią – Natalia Kawałek.

Joe Morgenstern z „The Wall Street Journal”
Występują: Leonard Cohen, Jeff Buckley, John Cale, Brandi Carlile, Eric Church, Judy Collins, Bob Dylan, Sharon Robinson, Rufus Wainwright
Ballada, którą nasze dzieci doskonale znają ze „Shreka”, wcześniej podzieliła los wielu niekwestionowanych arcydzieł świata: początkowo ją odrzucono, a teraz jest znana na całym świecie. Ten kinowy dokument muzyczny opowiada nie tylko historię samego Leonarda Cohena, kanadyjskiego poety i barda, ale przede wszystkim jego chyba najbardziej znanego utworu: „Hallelujah”. Skomplikowane dzieje tej ballady zainteresują na pewno polskich fanów i fanki Cohena.
W filmie pokazano niepublikowane dotąd materiały, w tym nagrania, wywiady, notatki, pamiętniki. Udokumentowano też cały proces tworzenia „Hallelujah”. Pokazano drogę, jaką przebył ten utwór, by stać się obecnie kultową kompozycją. Podczas seansu usłyszymy wiele różnych wykonań „Hallelujah”.

Pełny program ogłosimy niebawem. Bilety w cenie 16 i 20 zł do nabycia w kasie Kina Rialto oraz na stronie bilety 24.pl
Zestaw w wersji oryginalnej z polskimi i angielskimi napisami.
Organizator: Fundacja Ad Arte
Współpraca programowa: Ola Raszka, Maciek Jarmoliński
Partnerzy wydarzenia: Kino Rialto, Short Waves Festival, Warszawski Festival Filmowy, Cinema vs. Cancer.

