Archiwum filmów
DRUŻYNA A(A)
DUCH
DUCH ŚNIEGÓW
DUCHY INISHERIN
DUCHY W WENECJI
DUDI: CAŁA NAPRZÓD
DUMNI I WŚCIEKLI
DUNKIERKA
DUSIGROSZ
DUŃSKI KOLEKCJONER: OD DELACROIX DO GAUGUINA
DUŻE, ZŁE WILKI
DWA DNI, JEDNA NOC
DWIE KOBIETY
DWÓCH PAPIEŻY
DYKTATOR
DYWIZJON 303. HISTORIA PRAWDZIWA
DYŻUR KASOWY OD 15:00 do 18:45
DZIADEK DO ORZECHÓW I CZTERY KRÓLESTWA
DZIECI Z BULLERBYN
DZIEDZICTWO. HEREDITARY
DZIELNA BANDA I TAJEMNICA ZAGINIONEGO WUJKA
DZIELNY KOGUT MANIEK
DZIEN MATKI
DZIENNIK PANNY SŁUŻĄCEJ
DZIEWCZYNA PIĘTASZEK
DZIEWCZYNA WARTA GRZECHU
DZIEWCZYNA WE MGLE
DZIEWCZYNA Z IGŁĄ
DZIEWCZYNA Z IGŁĄ - pokaz przedpremierowy
DZIEWCZYNA Z POCIĄGU
DZIEWCZYNA Z PORTRETU
DZIEWCZYNY
DZIEŃ KINA POLSKIEGO: IDA
DZIEŃ NIEPODLEGŁOŚCI UKRAINY
DZIEŃ ŚWIRA
DZIEŃ ŚWISTAKA
DZIEŃ, W KTÓRYM MÓJ TATA STAŁ SIĘ KRZAKIEM
DZIKA AFRYKA 2D
DZIKA BANDA
DZIKI DIAMENT
DZIKI ZACHÓD CALAMITY JANE
DZIKIE HISTORIE
DZIWNY PRZYPADEK PSA NOCNĄ PORĄ
DZIĘKI BOGU
DZWONECZEK I BESTIA Z NIBYLANDII
DZWONECZEK I TAJEMNICA PIRATÓW
David Garrett ICONIC. Najnowszy koncert z amfiteatru w Taorminie
Dawid Podsiadło - Dokumentalny
Dawid Podsiadło – zapis koncertu 360° ze Stadionu Śląskiego w Chorzowie
Diana
Dice Realm - pokaz specjalny
Dowolny film
Drogówka
Dwa bilety do Grecji
Dwoje do poprawki
Dziadek do orzechów
Dziewczyna z lilią
Dzień Kobiet
Dzwoneczek i sekret magicznych skrzydeł
DŻENTELMENI
E.T.
EASTERN
ECHA KATYNIA
EDWARD HOPPER: AMERYKAŃSKA LOVE STORY
EGIPT I SUDAN – TEGO NIE ZOBACZYCIE W BIURACH PODRÓŻY
EGZAMIN
ELLA BELLA BINGO
ELLA FITZGERALD: Just One of Those Things
ELLA I JOHN
ELVIS
EMA
EMILIA PÉREZ
EMMA
EMMA ODWAŻNA
EPOKA LODOWCOWA: MOCNE UDERZENIE
ERNEST I CELESTYNA: MISJA MUZYKA
ERNEST i CELESTYNA
EUROPEJSKI DZIEŃ KINA ARTYSTYCZNEGO - ANORA - pokaz przedpremierowy
EXCENTRYCY, CZYLI PO SLONECZNEJ STRONIE ULICY
Egipt i Sudan - Tego nie zobaczycie w biurach podróży

Reż. Daniel Jaroszek
Polska, 2024, 132 minuty
Czwórka uzależnionych krzyżowo alkoholików, żeby uratować swój ośrodek terapeutyczny, podejmuje się przeszmuglowania przez całą Polskę dwóch cystern spirytusu. Dla własnego bezpieczeństwa porywają w trasę swojego terapeutę. Podróż okazuje się jednak bardziej niebezpieczne niż się spodziewali, bo w ślad za nimi – a raczej za nielegalnie przewożonym alkoholem – podąża również Celniczka, która nie do końca jest tym, za kogo się podaje. Od tej pory wszystko się komplikuje. Czy Leszkowi, Wioli, Dominikowi, Karolinie i Wojtkowi uda się zakończyć misję, ale też nie ulec słabościom i nie przerwać terapii?,, Drużyna A(A)” to historia o wzajemnym wsparciu, dzięki któremu można pokonać własne słabości. A także o tym, jak istotne są dla tego zwycięstwa dobre cele w życiu. Ale nikt nie mówił, że będzie łatwo – zwłaszcza, gdy pokusa jest tak blisko… FILM REALIZOWANY W POLSCE ZE WSPARCIEM FINANSOWYM NA PODSTAWIE USTAWY O FINANSOWYM WSPIERANIU PRODUKCJI AUDIOWIZUALNEJ, PRZYZNANYM PRZEZ POLSKI INSTYTUT SZTUKI FILMOWEJ ZE ŚRODKÓW MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO.

Reż. Tobe Hooper
USA, 1982, 114 minut
Pełen grozy thriller, gdzie świat zła z całą siłą wkrada się w życie zwykłych ludzi. Mrożący krew w żyłach oraz niezwykłe efekty specjalne to początek niebezpiecznej wojny dobra ze złem. Wyreżyserowana przez Tobe’a Hoopera na podstawie scenariusza Stevena Spielberga historia sympatycznej rodziny Freelingów, która wprowadza się do wymarzonego domu. Na miejscu bardzo szybko zaczynają dziać się dziwne rzeczy. Zdezorientowani Freelingowie wzywają na pomoc parapsychologów, którzy dokonują szokującego odkrycia.

Niezwykłe kinowe doświadczenie, epicka, fascynująca i kojąca duszę opowieść o niedostępnym dla ludzkiego oka, magicznym miejscu, którego tajemnic strzeże panująca tam prawdziwa bogini – śnieżna pantera. Zachwycające, zapierające dech w piersiach zdjęcia oraz hipnotyzująca ścieżka dźwiękowa, za którą odpowiadają Nick Cave i Warren Ellis – Przygotujcie się na coś wspaniałego.
Dokumentalny zapis wyprawy na tybetański płaskowyż jednego najbardziej znanych fotografów przyrody, Vincenta Munier, któremu towarzyszy nagradzany francuski pisarz i podróżnik, Sylvain Tesson. Przez kilka tygodni eksplorują tamtejsze dzikie tereny w poszukiwaniu wyjątkowych zwierząt, w tym narażonej na wymarcie i nieprzystępnej pantery śnieżnej.

reż. Martin McDonagh
USA 2022
Życie dwóch długoletnich znajomych znajduje się w impasie, gdy jeden z nich nagle kończy ich przyjaźń, co ma nieoczekiwane konsekwencje dla nich obydwu.

Reż. Kenneth Branagh
USA, 2023, 103 minuty
„Duchy w Wenecji " to pełen napięcia, niepokojący thriller, który powstał na kanwie powieści Agathy Christie pt. „Wigilia Wszystkich Świętych”. Film wyreżyserował zdobywca Oscara® Kenneth Branagh, który jednocześnie wystąpil w roli słynnego detektywa Herkulesa Poirota. Akcja filmu rozgrywa się tuż po zakończeniu II wojny światowej w Wenecji w wigilię Wszystkich Świętych. Herkules Poirot, spędzający dobrowolnie emeryturę w najwspanialszym mieście świata, bierze udział w seansie spirytystycznym odbywającym się w popadającym w ruinę pałacu. Kiedy jeden z uczestników spotkania zostaje zamordowany, detektyw będzie zmuszony rozwiązać zagadkę jego śmierci, zagłębiając się w świat cieni i tajemnic nawiedzonej posiadłości. Film powstał na podstawie scenariusza autorstwa nominowanego do Oscara Michaela Greena. Producentami są Kenneth Branagh i Judy Hofflund, a producenci wykonawczy to Louise Killin, James Prichard, Ridley Scott, Simon Kinberg i Mark Gordon. W niezapomniane postacie wcielają się znakomici aktorzy, tacy jak Kyle Allen, Camille Cottin, Jamie Dornan, Tina Fey, Jude Hill, Ali Khan, Emma Laird, Kelly Reilly, Riccardo Scamarcio i Michelle Yeoh.





Reż. David Bickerstaff
Wielka Brytania 2021
Dzieła Moneta, Renoira czy Degasa na początku nie wzbudzały zainteresowania ani widzów, ani kolekcjonerów, jednakże znalazł się jeden biznesmen, który przewidział późniejszą sławę tych płócien. Duńczyk Wilhelm Hansen rozpoczął kolekcjonowanie odrzucanych przez mainstream obrazów pod koniec XIX wieku. Z upływem czasu stworzył gigantyczną kolekcję, która jest tematem tego filmu. Zawiera realistyczne obrazy Corota, Delacroix i Courbeta, pejzaże Moneta, Pissarra, Cézanne’e i Sisleya, a także portrety Degasa, Maneta, Morisota i Gonzalèsa. Wilhelm Hansen ufundował Ordrupgaard, słynne dziś kopenhaskie muzeum sztuki. Tam też zajrzy kamera i pokaże widzom jak najwięcej z kolekcji Hansena.






Podążając za tajemniczą złotą nicią Klara wkracza do równoległego świata, który jest podzielony na cztery królestwa.
Lisa, Britta, Anna, Olle, Lasse i Bosse to wesołe dzieciaki, które mieszkają w Bullerbyn, maleńkiej szwedzkiej wiosce. Chętnie pomagają rodzicom w codziennych obowiązkach domowych, a wolnym czasie dzięki wyobraźni przeżywają niesamowite przygody, wymyślając fantastyczne zabawy. Film jest ekranizacją powieści A. Lindgren o tym samym tytule.


Reż. Juan Jesús García Galocha, Pedro Solís García
Hiszpania, 2024, 82 minuty
Nieustraszone rodzeństwo Tom i Mary przypływa do Nowego Jorku na spotkanie z wujkiem Niallem, który jednak nie zjawia się w porcie. Ukrywając się w transkontynentalnym pociągu, bez grosza przy duszy, dzieci wyruszają w niesamowitą podróż przez Dziki Zachód, by odnaleźć wujka. Wraz z nowo poznanym chłopcem i przygarniętym pieskiem muszą uratować nowych przyjaciół z rąk gangu poszukiwaczy złota. Przyłączając się do wyprawy z pomysłowym Tomem i jego rezolutną siostrą Mary, przekonajcie się, że każdy może zostać bohaterem! Kasia i Jacek Sienkiewicz z zespołu Kwiat Jabłoni jako Mary i Tom oraz Cezary Pazura jako wujek zabiorą was w pełną zabawnych i szalonych przeżyć podróż przez Dziki Zachód.




reż. Howard Hawks
USA 1940
"His Girl Friday" w reżyserii Howarda Hawksa to jednocześnie dramat, kryminał, komedia romantyczna i jedna z najbardziej lubianych komedii w historii. Redaktor gazety w Nowym Jorku zrobi wszystko, by powstrzymać swoją gwiazdorską reporterkę, a zarazem byłą żonę, przed odejściem z jego gazety. Wykorzystuje podstępem zdobyte informacje zawarte w książce, by ta nie wyszła ponownie za mąż.



Reż. Magnus von Horn
Dania, Polska, Szwecja, 2024, 123 minuty
11 nagród na festiwalu w Gdyni, kandydatura do Oscara®, Złota Żaba na festiwalu EnergaCamerimage, dwie Europejskie Nagrody Filmowe – to tylko najważniejsze laury dla najgłośniejszej polskiej koprodukcji tego roku. „Dziewczyna z igłą” Magnusa von Horna to mistrzowsko skonstruowany thriller psychologiczny, który zagląda w najciemniejsze zakamarki ludzkiej duszy. To mroczna baśń dla dorosłych, w której spotykają się szlachetny potwór bez twarzy, tchórzliwy książę na białym koniu i czarownica, karmiąca dzieci mlekiem i słodyczami. Tyle że ta historia wydarzyła się naprawdę. Kopenhaga, tuż po I wojnie światowej. Karoline (Victoria Carmen Sonne), młoda pracownica fabryki, zachodzi w ciążę i z dnia na dzień ląduje na bruku. Gdy na swej drodze spotka Dagmar (nagrodzona w Gdyni Trine Dyrholm), charyzmatyczną właścicielkę nielegalnej agencji adopcyjnej, która zaoferuje jej schronienie i pracę w charakterze mamki, trafi w sam środek zagadkowych wydarzeń. Czy relacja między kobietami, początkowo oparta na zaufaniu, wytrzyma konfrontację z mrocznymi sekretami? Jak wiele można wybaczyć komuś, kto w najtrudniejszym momencie wyciągnął do ciebie pomocną dłoń? Karoline – a wraz z nią widzowie – zmuszona będzie do znalezienia odpowiedzi na pytanie o granice dobra i zła. „Dziewczyna z igłą” to, jak pisze Variety, „film hipnotyzujący, brutalnie piękny i boleśnie aktualny”. Zdjęcia Michała Dymka, które zachwyciły jury pod przewodnictwem Cate Blanchett i dały mu zwycięstwo tegorocznego festiwalu EnergaCamerimage, hipnotyzują mrocznym pięknem i wciągają widza w pełną napięcia grę. Montaż Agnieszki Glińskiej oraz nagrodzone w Gdyni scenografia Jagny Dobesz i kostiumy Małgorzaty Fudali tworzą wizualny spektakl o uniwersalnym wymiarze. Jak pisze Cineuropa: „Dziewczyna z igłą” to „film, który przywraca wiarę w siłę kina jako narzędzia opowiadania historii, która nas zmienia”.

Reż. Magnus von Horn
Dania, Polska, Szwecja, 2024, 123 minuty
11 nagród na festiwalu w Gdyni, kandydatura do Oscara®, Złota Żaba na festiwalu EnergaCamerimage, dwie Europejskie Nagrody Filmowe – to tylko najważniejsze laury dla najgłośniejszej polskiej koprodukcji tego roku. „Dziewczyna z igłą” Magnusa von Horna to mistrzowsko skonstruowany thriller psychologiczny, który zagląda w najciemniejsze zakamarki ludzkiej duszy. To mroczna baśń dla dorosłych, w której spotykają się szlachetny potwór bez twarzy, tchórzliwy książę na białym koniu i czarownica, karmiąca dzieci mlekiem i słodyczami. Tyle że ta historia wydarzyła się naprawdę. Kopenhaga, tuż po I wojnie światowej. Karoline (Victoria Carmen Sonne), młoda pracownica fabryki, zachodzi w ciążę i z dnia na dzień ląduje na bruku. Gdy na swej drodze spotka Dagmar (nagrodzona w Gdyni Trine Dyrholm), charyzmatyczną właścicielkę nielegalnej agencji adopcyjnej, która zaoferuje jej schronienie i pracę w charakterze mamki, trafi w sam środek zagadkowych wydarzeń. Czy relacja między kobietami, początkowo oparta na zaufaniu, wytrzyma konfrontację z mrocznymi sekretami? Jak wiele można wybaczyć komuś, kto w najtrudniejszym momencie wyciągnął do ciebie pomocną dłoń? Karoline – a wraz z nią widzowie – zmuszona będzie do znalezienia odpowiedzi na pytanie o granice dobra i zła. „Dziewczyna z igłą” to, jak pisze Variety, „film hipnotyzujący, brutalnie piękny i boleśnie aktualny”. Zdjęcia Michała Dymka, które zachwyciły jury pod przewodnictwem Cate Blanchett i dały mu zwycięstwo tegorocznego festiwalu EnergaCamerimage, hipnotyzują mrocznym pięknem i wciągają widza w pełną napięcia grę. Montaż Agnieszki Glińskiej oraz nagrodzone w Gdyni scenografia Jagny Dobesz i kostiumy Małgorzaty Fudali tworzą wizualny spektakl o uniwersalnym wymiarze. Jak pisze Cineuropa: „Dziewczyna z igłą” to „film, który przywraca wiarę w siłę kina jako narzędzia opowiadania historii, która nas zmienia”.

Czasem niewinne marzenia zmieniają się w przerażającą rzeczywistość.
Załamana rozwodem Rachel spędza dnie na fantazjach o pięknej parze mieszkającej w domu, który codziennie mija jadąc pociągiem. Pewnego ranka zobaczy tam coś, co wkrótce wywróci jej życie do góry nogami. Rachel będzie zmuszona zmierzyć się z makabryczną tajemnicą, której rozwiązanie może okazać się ponad jej siły.




Reż. Volodymyr Tykhyy
Ukraina, 2023
24 sierpnia 2022 roku mija sześć miesięcy totalnej wojny Rosji z Ukrainą, która przeszła fundamentalne przemiany społeczne i kulturowe. Film opowiada o ludziach i miejscach na przecięciu życia wojskowego i cywilnego, które stanowią część obłąkanej rzeczywistości życia na Ukrainie. Wydarzenia filmu rozgrywają się w jednym dniu: 24 sierpnia 2022 r., w dniu, w którym Ukraina świętuje 31. rocznicę odnowienia niepodległej państwowości. Film łączy miejsca i ludzi, którzy najlepiej oddają wojennego ducha kraju. Lokalizacje to względnie bezpieczne miasta Kijów i Lwów oraz miasta pod codziennym ostrzałem rakietowym - Charków i Mikołajów, a także okopy na linii frontu w obwodzie donieckim i plaże Odessy. Film przedstawia dzień z życia: patrolu policji plażowej, żołnierza rakiet przeciwpancernych, żołnierza jednostki szybkiego szturmu, żołnierza jednostki moździerzy (wszyscy trzej służący w Siłach Zbrojnych Ukrainy), młodej pracownicy pubu, artystki i byłej posłanki do parlamentu. Razem ci ludzie i miejsca tworzą wciągającą mozaikę dnia z życia Ukrainy. Дія фільму розгортається протягом одного дня – 24 серпня 2022 року, дня коли Україна святкує 31-у річницю відновлення державності. Фільм складається з місць та людей, що добре передають дух теперішнього, воєнного часу. Місце дії фільму як у відносно безпечному Києві та Львові, так й у постійно потерпаючим від ракетних ударів Харкові та Миколаєві, в окопі на передовій під Донецьком, так і на піску Одеського пляжу. У фільми представлена доба з життя "пляжного" поліційного патруля, операторки протитанкового ракетного комплексу, водовоза, мінометника, штурмовика ЗСУ, 14-рчної прибиральниці пабу, художниці та на, народного депутата. Всі ці люди та місця створюють захопливу мозаїку одного дня життя України.

Reż. Marek Koterski
Polska, 2002, 93 minut
Gorzka komedia opowiadająca o Adasiu Miauczyńskim (Marek Kondrat), człowieku, dla którego najbliższe pięć minut życia stanowi prawdziwe piekło. Mężczyzna jest uwikłany w natręctwa życia codziennego. To numeroman, ablutoman, nie akceptuje siebie i choć marzy o wielkiej miłości, ucieka od wszystkiego, co pachnie stałym związkiem. Na dodatek codzienne kontakty z ludźmi wywołują w nim agresję. W ciągu jednej doby, w czasie której rozgrywa się akcja, skoncentrowane zostały wszelkie możliwe uciążliwości.




Reż. Pierre Salvadori
Francja, 2022
Wszyscy za jednego! Czy piątka odważnych nastolatków zdoła się dogadać i stawić czoła groźnemu szefowi fabryki, która niszczy okoliczną przyrodę? Dzika banda to Cat, Fouad, Antoine i Sami, czworo 12-letnich uczniów. Powodowani dumą i prowokacją podejmują się szalonego wyzwania – podpalenia fabryki, która od lat zanieczyszcza ich rzekę. Niestety w nowo powstałej bandzie sprzeczki są częste, a próby dojścia do porozumienia spełzają na niczym. Dla znalezienia równowagi młodzi aktywiści zaprzyjaźniają się z Aimé, odrzuconym i samotnym podrostkiem. Pięciu wspólników, podekscytowanych ogromem swojej misji, nauczy się wspólnie żyć i walczyć w tej zabawnej i niepewnej przygodzie, która całkowicie ich przerośnie. Młode Horyzonty zapraszają na letnią przygodę pełną humoru, zapału i młodzieńczej energii.

Reż. Agathe Riedinger
Francja, 2024, 103 minuty
Debiut prosto z konkursu głównego tegorocznego festiwalu w Cannes. 19-letnia Francuzka Liane marzy o wielkiej karierze i uznaniu. Żyjąc z matką i młodszą siostrą, uważnie przygląda się internetowym trendom i telewizyjnym reality show. Największe nadzieje wiąże z przesłuchaniami do programu Miracle Island. Czy dziewczyna w końcu wyrwie się z prowincjonalnego miasteczka? Agathe Riedinger portretuje w Dzikim diamencie typ bohaterki, który rzadko spotykamy we współczesnym kinie francuskim. Długie paznokcie, mocny makijaż i skąpe stroje wyróżniają Liane na tle lokalnej społeczności, ale wywołują też dwuznaczne komentarze w sieci i uprzedmiatawiające spojrzenia mężczyzn. Reżyserka stroni od szybkich ocen i umoralniających tez, stawiając na realistyczne obserwacje i instagramerski styl odzwierciedlający gusta nastolatki. Jednocześnie Riedinger pochyla się nad wszechobecnym seksizmem, nieosiągalnymi standardami piękna i fatalną międzypokoleniową komunikacją. Wyraźnie inspiruje się twórczością Andrei Arnold, ale szuka też własnego języka i nieoczywistego podejścia do realizmu. Zacięcie społeczne nie wyklucza u niej ciągłej zabawy formą i estetyką.

Kiedy Martha Jane z rodziną i innymi osadnikami wyrusza w podróż przez Amerykę, nawet nie przypuszcza, ile nowych przeżyć ma przed sobą. Na razie jednak dni upływają jej na opiece nad rodzeństwem. Dopiero niespodziewany wypadek na drodze, zmienia bieg zdarzeń: ktoś musi zastąpić tatę Marthy Jane w prowadzeniu powozu. W sekrecie przed innymi, dziewczynka uczy się posługiwać lassem i trenuje jazdę konną, co nie wszystkim się podoba. Kiedy w obozie dochodzi do nieporozumienia, Marta Jane rzuca się do ucieczki, by udowodnić swoje racje. Przed nią pełna niebezpieczeństw trasa, nieprzewidziane tarapaty i… masa przygód! Czy uda jej się pokonać wszystkie przeszkody? „Dziki Zachód Calamity Jane” to ekscytująca opowieść o harcie ducha, przezwyciężaniu uprzedzeń i walce o marzenia, które należy chwytać na lasso, by nie pozwolić im umknąć.
Film dla dzieci w wieku 9+


na podstawie powieści Marka Haddona (*1962)
The Curious Incident of The Dog in The Night-Time
Dziwny przypadek psa nocną porą
Retransmisja przedstawienia z National Theatre w Londynie zarejestrowanego w 2012 roku
Spektakl z cyklu „National Theatre Live”
Przedstawienie National Theatre, które w 2013 roku zdobyło prestiżową Nagrodę Laurence’a Oliviera w aż siedmiu kategoriach. Sztuka oparta na świetnej powieści Marka Haddona w niezwykle udany sposób przenosi historię opowiedzianą w książce na deski teatru, uzupełniając ją zarazem licznymi zabiegami dramaturgicznymi, które pozwolą jeszcze lepiej zrozumieć jej treść.
Christopher John Francis Boone zna nazwy wszystkich krajów świata i ich stolic oraz wszystkie liczby pierwsze aż do 7507. Ma 15 lat i nie jest zwykłym nastolatkiem. Może pochwalić się ponadprzeciętnymi zdolnościami. Jest świetny z matematyki, myśli bardzo logicznie, interesuje się komputerami i kosmosem. Nie jest natomiast w stanie poradzić sobie z życiem codziennym. Nie lubi, gdy się go dotyka, przytłacza go nadmiar informacji z zewnętrznego świata, je tylko potrawy w kolorze czerwonym, nie potrafi odczytywać intencji ludzi i denerwują go wszelkie nagłe zmiany. Życie utrudnia mu Zespół Aspergera, na który choruje od najmłodszych lat. Kiedy zostaje posądzony o morderstwo psa pani Shears, odwzorowuje każdy fakt w książce, którą pisze, aby rozwiązać tajemnicę jego śmierci. W czasie tej misji, zabronionej mu przez ojca, odbywa podróż po Londynie, która całkowicie zmienia jego życie. Rozwiązując zagadkę śmierci zwierzęcia, chłopiec wykazuje się ogromną odwagą, gdyż nigdy wcześniej nie przebywał tak daleko od domu.
W rolę Christophera wcielił się urodzony w 1984 roku angielski aktor filmowy i teatralny – Luke Treadaway. W pozostałych rolach wystąpili Niamh Cusack, Paul Ritter, Nicola Walker i Sophie Duval.
Spektakl wyreżyserowała Marianne Elliott, której brawurową inscenizację „Aniołów w Ameryce” oglądaliśmy niedawno na ekranach kin. Autorem adaptacji powieści Marka Haddona na potrzeby sceny jest Simon Stephens.
Napisy do przedstawienia National Theatre opracowano na podstawie przekładu powieści Marka Haddona pod tym samym tytułem, którego autorką jest Małgorzata Grabowska. Przekład ów ukazał się w 2004 roku nakładem wydawnictwa Świat Książki, któremu dziękujemy za wyrażenie zgody na jego wykorzystanie.




Obecnie ten pełen pasji wirtuoz podróżuje po świecie ze swoim najnowszym koncertem Iconic. Jeden z pierwszych występów podczas tej trasy miał miejsce latem 2023 roku w starożytnym amfiteatrze w sycylijskiej Taorminie. To tę wersję zobaczycie.
Iconic to show, na który składają się ikoniczne kompozycje największych kompozytorów w historii. W atmosferze zachodzącego nad morzem słońca zanurzymy się w Czterech porach roku Vivaldiego, Łabędziu Saint-Saënsa, Ave Marii Schuberta (zaśpiewa ją Matteo Bocelli, syn słynnego niewidomego tenora Andrei Bocellego), Arii na strunie G Bacha czy Marszu tureckim Mozarta – a to wszystko w nieklasycznym wykonaniu Garretta i jego orkiestry.

reż. Tomasz Knittel
Polska 2024
111 minut
Film „Dawid Podsiadło – Dokumentalny” to intymny portret jednej z największych postaci polskiej sceny muzycznej. Reżyser Tomasz Knittel zabiera widzów na pełną emocji podróż, towarzysząc Dawidowi Podsiadle podczas jego monumentalnej trasy koncertowej, obejmującej siedem występów na stadionach w Gdańsku, Wrocławiu, Poznaniu i Chorzowie. Jednak to nie same koncerty są tu najważniejsze, lecz Dawid – artysta, który tą trasą zamyka pewien etap swojej kariery i zastanawia się, co przyniesie przyszłość.
Kamery śledzą Dawida nie tylko na scenie, ale przede wszystkim za kulisami – w chwilach skupienia, zmęczenia, radości i refleksji. Film pokazuje jego prawdziwą twarz: człowieka pełnego pasji, ale i niepewności.
Dawid otwiera się przed widzami, dzieląc się przemyśleniami o drodze, którą przeszedł, o presji związanej z popularnością oraz o tym, co dalej po zakończeniu tak ogromnej trasy. Obecność znakomitych gości, takich jak Edyta Bartosiewicz, Monika Brodka, Daria Zawiałow, Kaśka Sochacka, Artur Rojek, Ralph Kaminski, Kortez i Vito Bambino zdecydowanie podkreśla wagę tego etapu.
To unikalna okazja, aby zobaczyć, jak wygląda życie artysty w momentach triumfu, ale i w tych cichszych, bardziej intymnych chwilach, kiedy sceniczne światła gasną, a pytanie „co dalej?” staje się najważniejsze.

Czas trwania: 107 minut

„Diana" to fascynujący i niejednoznaczny filmowy portret Diany, księżnej Walii, światowego symbolu dobroci i współczucia, a dokładniej rzecz ujmując – dwóch ostatnich lat jej życia, wypełnionych miłością i działalnością charytatywną, przerwanych tragiczną śmiercią 31 sierpnia 1997 roku.

Film stworzony przez Igora Nowaka i Emila Wolana
Animacja Kacper Tyka
Kolory Emil Wolan
Opis
Istnieje parę sposobów na doznanie wolności.
Jednym z nich jest celowe poszukiwanie strachu.
Chwilę kiedy odjeżdżamy a on zostaje za nami to istota tego co robimy.
Film jest zbiorem takich momentów w których zamiast tragedii stało się niemożliwe.
Często bez prośby o pozwolenie. W miejscach niedostępnych, nieodpowiednich, niepowtarzalnych a ostatecznie naszych. Od tego momentu to nasze miejsce. Nazywa się Dice Realm.
Film fusion. Dokument, animacja, a przede wszystkim Skate Video



DZIADKA DO ORZECHÓW
Piotr Czajkowski (1840–1893) / Jurij Grigorowicz
Balet w dwóch aktach (1892)
Retransmisja HD przedstawienia nagranego na żywo w dniu: 21 grudnia 2014:
Obsada:
Anna Nikulina jako Maria
Anastazja Sziłowa jako Fryc
Andriej Merkuriew jako radca Drosselmeyer
Denis Rodkin jako Dziadek do orzechów
Witalij Biktimirow jako Król Myszy
Pierwsi tancerze, soliści, koryfeje i zespół baletowy Teatru Bolszoj, orkiestra i chór Teatru Bolszoj
Realizatorzy:
Paweł Kliniczew dyrygent
Jurij Grigorowicz choreografia wg Mariusa Petipy
Simon Wirsaładze scenografia i kostiumy
W wielu krajach nie ma Bożego Narodzenia bez gwiazdkowego spektaklu „Dziadka do orzechów”. Choć prapremiera baletu odbyła się w Petersburgu w dniu Świętego Mikołaja, 6 grudnia 1892 roku, to tradycja gwiazdkowa towarzysząca temu baletowi powstała niemal pół wieku później, w Stanach Zjednoczonych. Choć dziś, inaczej niż za czasów Czajkowskiego, spektakl ten jest kierowany głównie do młodszych widzów, to nadal pozostaje jednym z najpoważniejszych arcydzieł klasycznego baletu rosyjskiego. Oparty na opowieści modnego wówczas fantastycznego pisarza E. T. A. Hoffmanna „Dziadek do orzechów” miał wykorzystywać zainteresowanie elit petersburskich fantastyką. Tymczasem okazał się wspaniałym spektaklem familijnym. Mali widzowie odnajdą w nim baśniową historię małej Klary (w rosyjskiej wersji jest to Masza), która dzięki dobremu sercu i odwadze wyzwala spod czaru księcia zaklętego w dziadka do orzechów. To jeden z najpiękniejszych baletów z fenomenalną muzyką Czajkowskiego.
Przedstawienie trwa około 2 godzin i 10 minut.
Bilety: normalny 40 zł, ulgowy 30 zł.

Colin - młody i bogaty wynalazca - ma praktycznie wszystko, czego zapragnie, z wyjątkiem miłości. Za sprawą przyjaciół poznaje piękną Chloe. Wzajemna fascynacja od pierwszego wejrzenia szybko przeradza się w miłość na całe życie. Po wymarzonym ślubie udają się w podróż. Po powrocie Chloe zapada na bardzo rzadką chorobę. Colin zrobi wszystko, aby uratować ukochaną.

Życie Haliny, pracownicy sieci handlowej „Motylek", samotnie wychowującej córkę, zmienia się wraz z awansem na kierowniczkę sklepu. Wyższe stanowisko oznacza przywileje i większe wynagrodzenie, ale kobieta szybko przekona się, że cena, jaką przyjdzie jej zapłacić, jest bardzo wysoka. Kiedy korporacja przekroczy wszystkie granice, Halina rzuci jej wyzwanie, narażając się na brutalne konsekwencje. Właściciele sieci handlowej nie cofną się przed niczym, aby ukryć swoje brzydkie sekrety.



Reż. Steven Spielberg
USA, 1982, 115 minut
E.T. to historia wyjątkowej przyjaźni, która rozwija się między Elliottem, samotnym chłopcem żyjącym na jednym z kalifornijskich przedmieść, a mądrym przybyszem z obcej planety, który gubi się na Ziemi. Kiedy Elliott usiłuje pomóc przyjacielowi skontaktować się z jego planetą, obaj muszą unikać naukowców i agentów rządowych za wszelką cenę pragnących wykorzystać przybysza do swoich celów. Wszystko to prowadzi do wspaniałej przygody, większej od wszystkiego co mogli sobie wyobrazić.

„Eastern” otrzymał trzy nagrody na 38. Festiwalu Młodzi i Film w Koszalinie: dla Mai Pankiewicz za odkrycie aktorskie, dla zespołu Pro8l3m za najlepszą muzykę, a także Nagrodę Dziennikarzy za m.in. „przełamywanie konwencji, nieustanne zaskakiwanie widza oraz dwie postaci dziewczęce, których mogłyby pozazdrościć produkcje Marvela”. Film jest pełnometrażowym debiutem Piotra Adamskiego, który jest zarówno reżyserem filmowym, jak i artystą wizualnym.

Program przeglądu:
16:00 - 17 dni września
16:30 - Czaszka z Katynia
17:30 - Śmierć ich połączyła. Kapelani katyńscy
18:15 - Czekista

Hopper. An American Love Story
reż. Phil Grabsky
Wielka Brytania 2022
Dzieła Edwarda Hoppera to chyba najbardziej rozpoznawalna i wpływowa sztuka w USA. Jego jednym z najpopularniejszych obrazów olejnych są Nocne marki z 1942 roku, znane także pod pierwotniejszym tytułem: Nocne jastrzębie – a to dlatego, że postać mężczyzny siedzącego przy barze ma nos przypominający dziób tych ptaków. Hopper czerpał z wielkiego Degasa, z niego zaś Mark Rothko, Banksy, Alfred Hitchcock (dom na wzgórzu w Psychozie) czy David Lynch, a nawet twórcy serialu Simpsonowie – wszyscy oni inspirowali się wyjątkowym sposobem, w jaki Hopper uwieczniał amerykańskie życie.
Kim był ten walczący o sławę młody nowojorski ilustrator? Jaki wpływ na jego późniejszą twórczość miała jego żona Josephine Nivison, która zrezygnowała z obiecującej kariery artystycznej, by zostać jego menedżerką?

Spędziliśmy tam równe dwa miesiące pełne przygód i szalonych zwrotów akcji:
– doświadczaliśmy niezwykłej serdeczności mieszkańców Sudanu i odkrywaliśmy nieoczywiste miejsca w Egipcie;
– łapaliśmy autostopa na Saharze w 40-stopniowym upale;
– jedździliśmy tuk-tukiem na polskich blachach po opuszczonym mieście portowym;
– byliśmy przemycani przez posterunki policyjne na Pustyni Arabskiej;
– kąpaliśmy się w basenach solnych w odizolowanej oazie oddalonej o 50 km od Libii;
– spędziliśmy ponad tydzień pływając legendarną feluką po Nilu z prądem… i pod prąd!
Teraz, po powrocie, chcemy podzielić się naszymi doświadczeniami z szerszą publicznością!
Nasza prezentacja to przeplatanka niesamowitych historii, zdjęć z podróży, ciekawostek na temat odwiedzonych krajów i informacji praktycznych jak samodzielnie zorganizować wyprawę. Podczas organizowanych przez nas spotkań nie tylko dzielimy się naszą wiedzą podróżniczą, ale przede wszystkim pokazujemy, że przy odrobinie chęci spełnianie marzeń przestaje być niemożliwe.
Do zobaczenia!
OPIS PRELEGENTÓW:
Ola i Bartek: – poznaliśmy się w podróży przez Azję.
Tym, co nas połączyło, były nie tylko romantyczne zachody słońca, ale przede wszystkim syberyjski chłód, codzienne zwijanie mokrego namiotu i ciężkie plecaki.
Nie nastrojowe knajpki i kolacje przy świecach (które oczywiście też lubimy!),
ale kanapki z najgorszym na świecie mongolskim dżemem i popisowy obiad,
składający się z fasoli z puszki połączonej z koncentratem pomidorowym.
W tych niezbyt przyjaznych warunkach postanowiliśmy, że będziemy wspólnie podróżować po świecie. Tam, gdzie słońce, lazurowe morza i plaże z piaskiem o strukturze mąki,
ale również pośród chłodu, nieprzyjaznych skał i wiecznych śniegów.
Tak krok po kroku realizujemy nasz życiowy plan.
organizatorzy:
Kino Rialto
Stowarzyszenie Twórcze Horyzonty


reżyseria: A. Solberg Blakseth, F. Mosvold, J. Thomason
Norwegia 2020
75 minut
Norweska animacja o przygodach małej, wyjątkowo optymistycznej dziewczynki. Humorystyczna mieszanka zabawy i śmiechu skierowana do dzieci w wieku przedszkolnym.
Pięcioletnia Ella Bella i Henry są najlepszymi przyjaciółmi, razem spędzają czas, dzielą się swoimi radościami i smutkami. Pewnego dnia wszystko się zmienia. Dzieje się tak za sprawą chłopca, który zamieszkał w sąsiedztwie. Jak odnajdą się przyjaciele w nowej sytuacji? W jaki sposób Ella Bella wykorzysta swoją kreatywność i zdolność do rozwiązywania codziennych problemów?

W filmie pokazane są niewidziane dotąd zdjęcia i wywiady, które pokazują życie Elli Fitzgerald, oraz historię jej życia – życia czarnej kobiety, która zrobiła karierę w czasach niesamowitego rasizmu.
Oto Ella jakiej nie znał świat – twarda, zamyślona, zabawna, olśniewająca innowatorka w muzyce. Film odkrywa także nieznane dotąd fakty dotyczące Elli walczącej o Prawa Obywatelskie oraz dylematy z jakimi walczyła prywatnie przez całe swoje życie: głód występów przed wielbiąca ją publicznością, z nieustanną tęsknotą za mężem i synem. W momencie kiedy stała się najwspanialsza piosenkarką na świecie, jej pianista i przyjaciel Oscar Peterson powiedział, że Ella „była najbardziej samotną kobietą na świecie”. Z kolei Jamie Cullum powiedział, że „jej muzyka jest z jednym z powodów, dla których warto żyć na tej planecie”.
Wywiadów udzielili: Tony Bennett, Jamie Cullum, Laura Mvula, Johnny Mathis, Smokey Robinson, Cleo Laine, Andre Previn, Norma Miller, Patti Austin, Izsak Perlman, Margo Jefferson, Will Friedwald, oraz rzadko udzielający wywiadów syn Elli Ray Brown Jr.


USA 2022
Film opowiada o życiu i twórczości Elvisa Presleya z perspektywy jego skomplikowanych relacji z enigmatycznym menadżerem „Pułkownikiem” Tomem Parkerem. Sama postać Elvisa jedna z najbardziej rozpoznawalnych ikon muzyki na świecie, a jego twórczość nadal jest żywa i obecna w popkulturze.
W rolę Elvisa wcielił się absolutnie powalający AUSTIN BUTLER, który w filmie po prostu jest Elvisem!

Film Larraína to manifest nowego kina, które nasłuchuje pulsu życia, uczy się języka nowego pokolenia. I zamiast snuć opowieść – tańczy.

Reż. Jacques Audiard
Francja, USA, Meksyk, 2024, 133 minuty
Jeden z najgorętszych tytułów roku, oscarowy faworyt i przebój ostatniego festiwalu w Cannes, skąd „Emilia Pérez” wyjechała z Nagrodą Jury i Nagrodą dla Najlepszej Aktorki, przyznaną – wyjątkowo – całej czteroosobowej kobiecej obsadzie filmu (Zoe Saldaña, Selena Gomez, Karla Sofía Gascón, Adriana Paz). Nowy film Jacques’a Audiarda („Paryż, 13. dzielnica”, „Prorok”) to rozgrywające się w Meksyku porywające widowisko, które nieustannie transformuje: z thrillera w klasyczny melodramat, z musicalu w pełną emocji opowieść w duchu Almodóvara. Bo nieustraszona i roztańczona „Emilia Pérez” jest opowieścią o wolności od wszelkich konwencji i o spektakularnej przemianie, jakiej potrzebuje dziś świat. Zmiana zaczyna się od adwokatki, Rity (Zoe Saldaña), rozczarowanej prawem, które broni najsilniejszych – bezwzględnych, bogatych mężczyzn. Ale pewnego dnia Rita dostanie od jednego z nich zaskakującą propozycję: bycia towarzyszką na drodze do odkupienia. W tej ryzykownej podróży pozna trzy gotowe na wszystko kobiety, które w pełnym przemocy społeczeństwie macho pragną słuchać swojego serca. Naszedł czas, by zemstę przekuć w zadośćuczynienie, pogardę we współczucie, a strach w zaufanie. „Emilia Pérez” przekonuje, że pora, by świat przestał być czarno-biały. Kipiący energią, zarazem baśniowy i hipnotyczny film Audiarda to aktorski i reżyserski popis, za którego liryczną stronę odpowiadają utwory francuskiej kompozytorki i piosenkarki Camille. Ale w ramy klasycznego musicalu „Emilia Pérez” wkłada współczesną wrażliwość, rozsadzającą stare konwencje, by na ich miejscu zbudować nowy, lepszy świat.


Reż. Leo Lewis Liao, Dale Chen
USA, Chiny, Irlandia, 2024, 85 minut
Emma to miniaturowa, ale nieustraszona, adoptowana i wychowana przez lamy dziewczynka, której życie jest pełne ciepła i radości. Wszystko się zmienia, gdy jeden z przyjaciół mówi jej, że nie jest częścią ich rodziny. Emma postanawia uciec, aby odkryć, skąd pochodzi i kim naprawdę jest. Kiedy wpada w pułapkę przebiegłego porywacza, z opresji ratują ją niespodziewani wybawcy: naukowiec Edward Wilk oraz Łasica Sancho. Do niezwykłej ekipy dołącza genialny, acz niezdarny wynalazca Żółwik Leo. Razem wyruszają w misję pełną przygód i niebezpieczeństw, w poszukiwaniu ukrytej wyspy zamieszkałej przez maleńkich ludzi. Szybko jednak okaże się, że nie wszystko idzie zgodnie z planem. Czy przyjaciele stawią czoła przeciwnościom i pomogą Emmie spełnić marzenie?


Reż. Julien Cheng, Jean-Christophe Roger
Francja, Luksemburg 2022
Radosna mysz Celestyna i niedźwiedź-awanturnik Ernest wyruszają w zwariowaną podróż, aby uratować muzykę i muzyków oraz przekonać się, że przyjaźń jest najważniejsza… nawet w rodzinie! Oto kontynuacja nominowanego do Oscara filmu, który urzeka piękną animacją i szczerymi emocjami. Twórcy tego obrazu mają w swoim dorobku pracę przy produkcjach, w których występowali najsłynniejsi bohaterowie dziecięcego świata, w tym: „Smerfy”, „Lassie i przyjaciele”, „Pszczółka Maja” oraz „Miraculous: Biedronka i Czarny Kot”. Tutaj każda nuta jest na wagę złota, a każdy uśmiech może zburzyć mur! Niedźwiedź Ernest i mała myszka Celestyna podróżują do rodzinnej krainy poczciwego misia, aby naprawić zepsute skrzypce. Ta egzotyczna ziemia to również dom najlepszych muzyków na świecie, a jej powietrze stale przesycone jest dającymi radość dźwiękami. Jednak, gdy dwójka przyjaciół przybywa na miejsce, okazuje się, że granie jakiejkolwiek muzyki zostało tu zakazane wiele lat temu. Dozwolona jest tylko jedna nuta. Wszystko to za sprawą ustanawiających wymyślne prawa sędziów, którym przewodzi ojciec Ernesta. Dla niedźwiedzia i jego mysiej przyjaciółki to niewyobrażalne, bo oboje kochają wszelkie dźwięki. Wspólnie z poznanymi przyjaciółmi oraz tajemniczą zamaskowaną postacią, spróbują przywrócić muzykę i szczęście do krainy niedźwiedzi.

Reż. Sean Baker
USA, 2024, 139 minut
„Anora” w reżyserii Seana Bakera („Red Rocket”) to komedia nagrodzona Złotą Palmą podczas tegorocznego festiwalu filmowego w Cannes. „Anora” to wyjątkowy obraz, który podbił serca widzów i dziennikarzy w Cannes. Anora, a właściowe Ani (znakomita Mikey Madison) to tancerka klubu dla dorosłych na Brooklynie, która zmienia się w nowoczesnego Kopciuszka, gdy na swojej drodze spotyka Ivana (elektryzująca rola Marka Eidelsteina), syna rosyjskiego oligarchy. Młodzi postanawiają wziąć ślub. Komplikacje pojawiają się, gdy rodzice chłopaka dowiadują się o związku i próbują unieważnić małżeństwo.


W kwietniu 2021 roku zmęczeni natłokiem informacji i przytłoczeni pracą postanowiliśmy na chwilę urwać się od codziennych obowiązków i ruszyliśmy do Afryki.Spędziliśmy tam równe dwa miesiące pełne przygód i szalonych zwrotów akcji:– doświadczaliśmy niezwykłej serdeczności mieszkańców Sudanu i odkrywaliśmy nieoczywiste miejsca w Egipcie;– łapaliśmy autostopa na Saharze w 40-stopniowym upale;– jedździliśmy tuk-tukiem na polskich blachach po opuszczonym mieście portowym;– byliśmy przemycani przez posterunki policyjne na Pustyni Arabskiej;– kąpaliśmy się w basenach solnych w odizolowanej oazie oddalonej o 50 km od Libii;– spędziliśmy ponad tydzień pływając legendarną feluką po Nilu z prądem… i pod prąd!
Tym, co nas połączyło, były nie tylko romantyczne zachody słońca, ale przede wszystkim syberyjski chłód, codzienne zwijanie mokrego namiotu i ciężkie plecaki.Nie nastrojowe knajpki i kolacje przy świecach (które oczywiście też lubimy!), ale kanapki z najgorszym na świecie mongolskim dżemem i popisowy obiad, składający się z fasoli z puszki połączonej z koncentratem pomidorowym.W tych niezbyt przyjaznych warunkach postanowiliśmy, że będziemy wspólnie podróżować po świecie. Tam, gdzie słońce, lazurowe morza i plaże z piaskiem o strukturze mąki,ale również pośród chłodu, nieprzyjaznych skał i wiecznych śniegów.Tak krok po kroku realizujemy nasz życiowy plan.Teraz, po powrocie, chcemy podzielić się naszymi doświadczeniami z szerszą publicznością!Nasza prezentacja to przeplatanka niesamowitych historii, zdjęć z podróży, ciekawostek na temat odwiedzonych krajów i informacji praktycznych jak samodzielnie zorganizować wyprawę. Podczas organizowanych przez nas spotkań nie tylko dzielimy się naszą wiedzą podróżniczą, ale przede wszystkim pokazujemy, że przy odrobinie chęci spełnianie marzeń przestaje być niemożliwe.